Eigentijdse recepten voor succesvolle outdoor food concepten

 

De consument staat vandaag vaak voor een dilemma: luistert hij naar zijn food-hart dat hem overtuigd om écht lekker eten te kopen? Of luistert hij naar zijn hoofd, dat hem vertelt dat hij iets moet kopen dat hem meer tijd geeft in de drukke dag agenda.

 

De consument wil gemak en verrast worden met lekker eten. Lange tijd leken deze verlangens onverenigbaar, dat is nu veranderd. Producenten voorzien steeds beter in verse To Go gemaksproducten. Van ultra gezonde groene smoothies tot vers gesneden groente- of fruitsalades met bijgeleverd vorkje.

Oplossing voor consument door outdoor foodconcepten

Deze nieuwe concepten winnen terrein omdat zij een oplossing bieden voor het tijdsprobleem van de consument. Daarbij bieden ze tegelijkertijd een volwaardig alternatief voor de kritische eisen die de consument nu stelt wat betreft de smaak van verse gemaakte en eerlijke voeding.

 


JUMBO heeft een nieuw food-cafe concept waar klanten een tussendoortje meenemen, ter plekke iets eten of een kleine snelle boodschap inkopen voor het avondeten. Bij binnenkomst lonken verse geperste sappen, yoghurtjes, volwaardige maaltijden en miniflesjes wijn. In het hart van de winkel staan keukens voor sushi, pizza en een broodbakkerij, waar het deeg ter plaatse wordt gemaakt.


Culinaire smaakregie voor succes met
outdoor foodconcepten 

In nieuwe foodconcepten gaat ‘smaakregie’ het onderscheid maken. Alles draait om kwaliteit en vers, gerechten met superieure recepten. De basis van deze recepten ligt bij de kennis wat de consumenten vandaag de dag willen eten.

 

Voor Julia’s heb ik aan de hand van een trendanalyse verschillende nieuwe sauzen geschreven. Vanuit smaakregie hebben we een gedachte vertaald naar tastbare succesvolle pastagerechten. Een alles omvattend premium concept dat door de consument gewaardeerd wordt. Ook hebben we huidige sauzen verbeterd door naar het lopende productie proces te kijken.

 

Zo ontstaan verbeterde recepturen. Op dat moment fungeer ik graag als creativieve smaakmaker.

Het is mijn passie om mee te werken aan deze vernieuwing in de wereld van food en productontwikkeling.

Graag inspireer ik bedrijven door als ‘smaakmaker’ mee te kijken naar al lopende productieprocessen. En deze recepten succesvol te maken vanuit nieuwe inzichten, trends en creativiteit.

 


Quote Julia’s: “Yolanda is een gedreven vakvrouw, waarbij kwaliteit en smaak bovenaan staan. Haar kennis van recepten heeft geleid tot zeer smaakvolle pastasauzen. Mede door haar professionele inbreng hebben we de Innovatie Retail prijs gewonnen. Wij kijken terug op een bevlogen periode van samenwerken, waarbij wij zeer tevreden zijn met het behaalde eindresultaat”.

Groente als basis voor succesfactor voor outdoor foodconcepten

 

De consument van nu zoekt een gulden middenweg. Gemak, genieten en meer groente eten. Jonge doelgroepen, denk aan de millennials, doen graag per dag hun boodschappen. Ze willen graag vaak geprikkeld worden bij het maken van hun keuze. Inspirerende smaakvolle foodconcepten met verse groenten, gemak en minder vlees en een duurzaam productie proces spreekt hen aan.

 

Veel opdrachtgevers sparren met mij over de nieuwe rol van groenten in recepten. Samen met de marketingafdeling of het R&D team denk ik mee in nieuwe concepten en innovatie. Ideeën van conceptontwikkelaars vertaal ik met mijn kennis en creatieve inspiratie naar een concreet product.

 

Mijn idee kan uw culinair succes zijn missie

Graag nodig ik u uit om samen te werken aan nieuwe inspirerende recepten voor de consument.

Succesvolle recepten ontwikkel ik in mijn kookstudio. Het zit hem in de eenvoud om meervoudig succes te boeken!

 

U kunt hier een afspraak met me maken, de deur is open voor een kop koffie en een goed gesprek.

Ja, ik wil graag een afspraak maken met Yolanda voor de succesvolle recepten voor culinair fast casual producten

Culinaire groet,

 

Yolanda

 

YolandavanderJagt_2