Inspelen op verse foodconcepten 2017 voor supermarkten

De succesvolle supermarkt anticipeert op maatschappelijke veranderingen

 

De supermarkt is weliswaar nog het belangrijkste kanaal voor de aankoop van versproducten maar de consument kiest steeds vaker alternatieve aanbieders en gebruikt nieuwe aankoopkanalen.

 

Consumenten zijn op zoek naar eerlijke producten met een eigen identiteit met een hoofdrol voor vers. Tegelijkertijd omarmen steeds meer supermarkten nieuwe foodconcepten en verkopen producten die vers in de winkel worden klaargemaakt.

 



De consument wil eerlijk en vers

Consumenten vinden het steeds belangrijker dat producten aan alle ‘Good, Fair & Clean’-eisen voldoen. De consument wil weten waar een product vandaan komt en welke weg het heeft afgelegd. Maar ook wie de maker is, hoe hij werkt en waarom hij dat zo doet. Op basis van deze kenmerken beslissen consumenten wat ze voor een product willen betalen.

 

Winkels lijken steeds meer op horeca. Je kunt er eten, iets afhalen en bestellen. Het belang van houdbare producten neemt af. Winkels bieden ‘vers (bereid)’ en inspiratie. Verspilling van producten krijgt ook steeds meer aandacht. Instore ervaring is belangrijker dan ooit. Gevestigde retailers zullen binnen hun identiteit ruimte moeten maken om deze behoeften in te vullen.

 

Mensen eten niet meer alleen op vaste tijden. Speel dus in op meerdere eetmomenten per dag. Wel willen ze vers, lekker en gezond. Inspireer en verras de consument steeds weer met verse kant-en-klaarmaaltijden en combineer concepten voor to eat, to take en to prepare. Bijkomend voordeel: als verse producten elke dag worden verwerkt, vermindert u ook foodwaste.

 


 

Nieuwe recepturen voor succesvolle produktontwikkeling supermarkt

 

 

Of nu gaat om een verpakking met inspirerend recept en beeld, een nieuw product dat in het groot geproduceerd gaat worden of een idee waarbij de juiste receptuur nog mist?

 

Ik pas culinaire wensen toe, zodat recepten & producten kloppend zijn voor producent & consument. Constant in ontwikkeling, altijd bezig met nieuwe inspiratie, technieken & smaken!

 

 

Ook geinteresserd in nieuwe omzetkansen voor 2017 vanuit inspirerende culinaire productontwikkeling ?

 

Ja, ik wil graag een afspraak maken met met Yolanda om nieuwe omzetkansen te bespreken

Culinaire groet,

 

Yolanda

 

YolandavanderJagt_2