De groeimarkt van plantaardig eten en de rijke mogelijkheden van groenten

 

Deze nieuwe culi update staat in het teken van de snelle opmars van plantaardig eten en groenten. Over het algemeen eten we bewuster en gezonder. We kiezen voor eten dat bij ons past en waar we ons goed (gezond) bij voelen en durven daarnaast ook te genieten.

 

Omdat er steeds meer gezondere vervangers beschikbaar zijn in de supermarkt, kun je ook je ‘ongezonde’ favorieten een stuk gezonder maken. Afgelopen jaren gingen we massaal aan de smoothie, om zo ook makkelijk meer groente binnen te krijgen.

 

Komend jaar gaan we een stapje verder en is het heel normaal om wat minder pasta te eten, en wat meer groentes op je bord te scheppen. Die koolhydraat-bommetjes vervangen we namelijk gewoon door groente.

 

Met YoVeggieWorld zie ik dat mijn opdrachtgevers meer accenten geven aan plantaardig. Nu is het moment om plantaardig eten nieuwe impulsen te geven via verrassende groentecreaties en door groenten op te nemen in productontwikkeling. De innovatie in plantaardig bij de supermarkten gaan hard wat blijkt uit de nieuwe vegan afdelingen bij Albert Heijn en Jumbo.

 

Hoe creëer ik impulsen aan uw productontwikkeling met groenten? 

 

  • Als ‘smaakregisseur’ leg ik de juiste accenten in plantaardige producten
  • Het gewone ‘bijzonder’ maken met creatieve toepassingen in groenten
  • Kwaliteitsbeheer afgestemd aan de eisen van supermarkten

 

Het in 2017 geïntroduceerde huismerk Veggie Chef van Jumbo introduceert steeds meer nieuwe producten. Het grootste vegan assortiment van Nederland vind je in de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Groningen. Vanaf 2019 worden meerdere winkels en foodmarkten uitgerust met een apart vegan-schap. Naast een gevarieerd en uitgebreid aanbod wil Jumbo klanten inspireren met lekkere vegetarische en vegan recepturen.


De missie voor YoVeggieWorld 150 gram meer groenten consumeren per dag

Mijn missie voor Yo Veggie World is helder:  “Groente als favoriet op de kaart zetten voor ons dagelijks eetpatroon”.

 

150 gram meer groenten per dag zou voor iedereen een geweldig resultaat betekenen. Samen met foodtoeleveranciers en supermarkten nieuwe impulsen aan groenten geven via verrassende groentecreaties en door groenten op te nemen in productontwikkeling. 


Mijn nieuwe recepten voor Lassie rijst met groenten te zien in nationale ABRI-campagne

 

Heerlijke inspirerende recepten, met de beste basis ingrediënten waarmee de consument thuis makkelijk een lekker en gezond gerecht kan maken. Zodat je altijd zonder gedoe iets goeds op je bord krijgt. Daar ligt dan ook precies mijn rol voor Lassie Nederland. De positionering van het merk wordt aangescherpt met nieuwe eigentijds recepten voor hun vernieuwde website. Recepten geschreven met focus op groente en plantaardig zoals je kunt zien op de verschillende abri’s.

 

Mijn YoVeggieWorld concept kan uw culinair succes zijn

 

Graag nodig ik u uit om samen te werken aan nieuwe inspirerende recepten voor de consument. Het zit hem in de eenvoud om met groenten meervoudig succes te boeken!

 

Ja, ik ben heel benieuwd en wil graag in gesprek om te sparren over nieuwe ideeën of producten!

De deur staat voor u open, ik maak graag tijd vrij voor een goed gesprek en koffie.

 

Culinaire groet,

 

Yolanda

 

YolandavanderJagt_2