Groenten biedt omzetkansen voor supermarkten en food toeleveranciers. 

 

Deze nieuwe culi update staat in het teken van ontwikkelingen in het supermarktwezen en hoe groenten hierin een positieve rol spelen.

 

Recent las ik de uitkomsten van een RETAIL EXPERT meeting met als thema: ‘supermarkt, de nieuwe ontmoetingsplaats’.

 

Steeds meer food retailformules integreren horecaconcepten in hun formule om onderscheidend vermogen te realiseren. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden – zo vinden de deskundigen aan deze inspiratiemeeting – om het onderscheidend vermogen te vergroten.

 

Er wordt gewezen op de dynamiek van een steeds veranderend assortiment.

 

Kijk naar het succes van ACTION die met wekelijks honderden nieuwe artikelen inspelen op de nieuwsgierigheid en gretigheid van de consument.

 

Supermarkten kunnen zich juist bij uitstek onderscheiden door het “GROENTESCHAP” nieuw creatief elan te geven.

 

Spelen met de mogelijkheden van groenten en het koelvak een impuls geven met meer kant-en-klare groentepakketten. Nieuwe dimensies toevoegen aan de steeds grotere vraag naar verse groenten vanuit  inspiratie en gemak.

 


Supermarkt en restaurantketen Eat17 heeft samen met Spar in Londen een nieuwe winkel geopend compleet met een overdekte streetfoodmarkt en yogalessen. Eat17 combineert elementen van een supermarkt met het beste eten en drinken. De groente presentatie is subliem met een dagelijkse afwisseling in assortiment.


Mijn missie voor YoVeggieWorld om 150 gram meer groenten te consumeren per dag

Mijn missie voor Yo Veggie World is helder:  “Groente als favoriet op de kaart zetten voor ons dagelijks eetpatroon”.

 

150 gram meer groenten per dag zou voor iedereen een geweldig resultaat betekenen. Samen met foodtoeleveranciers en supermarkten nieuwe impulsen aan groenten geven via verrassende groentecreaties en door groenten op te nemen in productontwikkeling. 


Smaakrichting gegeven aan nieuwe mediterrane focaccia’s

Dit product is goed gelukt en ligt nu op het schap! Samen met @boboli_breads heb ik smaakrichting gegeven aan nieuwe mediterrane focaccia’s. Doordachte productinnovatie waarin nieuwe recepturen de basis vormen voor een verbeterde schappositie in het koelvak.

 

Mijn YoVeggieWorld concept kan uw culinair succes zijn

 

Graag nodig ik u uit om samen te werken aan nieuwe inspirerende recepten voor de consument. Het zit hem in de eenvoud om met groenten meervoudig succes te boeken!

 

Ja, ik ben heel benieuwd en wil graag in gesprek om te sparren over nieuwe ideeën of producten!

De deur staat voor u open, ik maak graag tijd vrij voor een goed gesprek en koffie.

 

Culinaire groet,

 

Yolanda

 

YolandavanderJagt_2